Uit een peiling van onze website Computerconsument.nl blijkt dat de service die fabrikanten van notebooks geven zeer verschillend is. Opmerkelijk is dat de merken van de goedkope grootgrutters Lidl en Aldi (respectievelijk Targa en Medion) het best scoren als het om reparatie gaat. Dat de notebookservice van Aldi en Lidl zo goed uit de bus komt lijkt verrassend, maar het is wel verklaarbaar. De beide bedrijven, die goed zijn voor een hoge omzet in computers, maken met de fabrikanten heel strakke afspraken. Bijvoorbeeld dat ze alleen mogen leveren als ze ook zelf het hele nazorgtraject voor hun rekening nemen. Als een van de weinigen geven Lidl en Aldi ook drie jaar garantie op laptops.

Na Targa en Medion volgt Asus als goede derde. Toshiba, Dell en Apple vormen de middenmoot. Daarna komen Acer, HP, Sony en Compaq. Hekkesluiter is Packard Bell. Bij dit merk beoordeelde slechts een op de drie gebruikers de service als zeer goed tot goed.

De complete onderzoeksresultaten worden gepubliceerd in het HCC-ledenmagazine hcc!link dat deze week verschijnt (ook online als PDF) en staan op de website Computerconsument.nl.