De HCC-dagen gaan toch door, maar onder een andere naam en in fors afgeslankte vorm. Dat meldt de Hobby Computer Club (HCC), organisator van het jaarlijkse evenement,

Oorspronkelijk zou het jaarlijkse hoogtepunt van 's werelds grootste vereniging van computergebruikers plaatsvinden als onderdeel van de grote beurs HME 2010, maar die werd in augustus afgelast wegens een tekort aan exposanten. De vereniging organiseert het evenement op 5 en 6 november in de Jaarbeurs in Utrecht nu zelf onder de naam HCC!Digital. Het evenement moet dichter bij de oorspronkelijke verenigingsactiviteiten liggen. Thema's zijn digitale fotografie, games, hard- en software, mobiel, home entertainment, internet en social media.

Kennis is het centrale thema van HCC!digital, een ideale plek om je als computergebruiker te oriënteren op alle facetten van de digitale wereld. Er is volop ruimte voor het bekijken van producten op een markt van zo’n 2.000 m2 waar innovatieve producten gedemonstreerd en verkocht worden. Tijdens workshops kunnen ervaringen met andere bezoekers worden gedeeld. Daarnaast is er aandacht voor het testen van innovatieve gadgets en het stellen van vragen aan de aanwezige deskundigen. “HCC!digital is de plek waar je dit jaar bij moet zijn om op de hoogte te blijven van de nieuwste digitale ontwikkelingen.”

Koopjesmarkt "Veel mensen hebben nu de perceptie dat het een koopjesmarkt is, en dat is nu nadrukkelijk niet zo". Je kunt wel dingen kopen, en daar is een deel voor de zaal voor beschikbaar, maar het verhaal gaat nu om kennis delen en ervaringen opdoen. Het draait echt om inhoud met lezingen en demonstraties. De veranderde opzet betekent dat het evenement grotendeels afhankelijk is van vrijwilligers. Ook moeten alle bezoekers toegang betalen. Bij eerdere edities was de die voor HCC-leden gratis.

Kaartverkoop gestart De voorverkoop voor HCC!digital is reeds gestart. HCC-leden betalen in de online voorverkoop € 2,95, niet-leden betalen € 9,95.  Aan de kassa betalen HCC-leden € 5,- en niet-leden € 12,50.