Volgens hardwarefabrikant Dell wordt de iPad geen succes op de zakelijke markt. Hoewel Dell zegt de iPad 2 een goed product te vinden, zou het niet geschikt zijn voor zakelijke omgevingen omdat het om een gesloten platform gaat.

Volgens Andy Lark, marketingmanager bij Dell, is Apple 'fantastisch als je veel geld hebt en op een eiland woont', meldt CIO. Apparatuur met een gesloten ecosysteem en hoge prijzen zal het volgens Lark in een zakelijke omgeving niet winnen van 'open' producten met de juiste prijs. De Dell-topman zegt dat Apple weliswaar een goed product heeft afgeleverd, maar dat ze worden ingehaald door Android.

Dat Lark benadrukt dat openheid belangrijk is, is opmerkelijk; Dell brengt telefoons uit met Windows Phone 7, waarvan de broncode gesloten is en dat niet toestaat om apps buiten de Windows Phone Markteplace om te installeren. Ook noemt Lark de iPad 'te duur', en claimt hij dat een iPad met muis, toetsenbord en hoes snel 1500 of 1600 Australische dollar kost. Hoe Lark bij dat bedrag komt, is onbekend; 1600 Australische dollar is omgerekend ongeveer 1170 euro, terwijl de iPad met de genoemde accessoires nauwelijks aan die prijs zal komen.

Eerder wees Microsoft al op de nadelen van de iPad voor zakelijk gebruik; de tablet zou niet goed genoeg te beveiligen zijn en minder mogelijkheden voor beheer op afstand bieden. Zowel Microsoft als Dell is concurrent van Apple: Microsoft met zijn besturingssysteem en Dell met tablets, zoals de Dell Streak.